cctvno
cctvno

فيلم برداري دوربين مداربسته در تاريكي مطلق از نگاه دوربين مال

 شايد هر فردي كه صاحب سيستم دوربين مداربسته نسبت به عملكرد آن كنجكاو باشد، براي درك بهتر از نحوه كار دوربين مداربسته يا سيستم امنيتي بايد بدانيد كه اين سيستم ها به طور منظم در حال به روز رساني مي باشند؛ فناوري به كار رفته در در دوربين مداربسته از جمله ديد در شب دوربين مداربسته توانايي ديدن بيشتر و بهتر را در اختيار كاربران مي گذارد. اما دوربين مداربسته در شب چگونه فيلم برداري مي كند؟

جواب ساده دوربين مال به اين سوال آن است كه دوربين هاي مداربسته با استفاده از منبع يا منابع نور در شب تصاوير را ثبت مي كنند؛ براي اين كار نور مادون قرمز اشياء و مناطق را قابل رويت مي كند. ما فرض مي كنيم كه مي خواهيد درمورد اينكه چگونه دوربين مداربسته در شب فيلم برداري مي كند بيشتر بدانيد! در ادامه با ما همراه باشيد تا نگاه عميق تري به عملكرد ديد در شب دوربين مداربسته داشته باشيم.

 

دوربين مداربسته در  تاريكي چگونه فيلم برداري مي كند؟

با توجه به پيشرفت هاي كه سيستم دوربين مداربسته در سال هاي اخير به دست آورده است. ديد در شب دوربين مداربسته هم با استفاده از فناوري هاي مختلفي تصاوير دوربين مداربسته را ضبط و در هارد ذخيره مي كند. استارلايت، نور مادون قرمز و نور LED  دوربين مداربسته از جمله رويكرد هايي هستند كه دوربين مداربسته با استفاده از آن ها تصاوير را در شب فيلم برداري مي كند؛ در ادامه هر كدام از اين فناوري هاي ديد در شب دوربين مداربسته را با ذكر مثال مورد بررسي قرار مي دهيم.

دوربين مداربسته استارلايت

دوربين مداربسته داهوا مجهز به فناوري استارلايت است؛ براي توضيح فناوري استارلايت به زبان ساده چشمان انسان را در نظر بگيريد كه در شرايط كم نور و تاريك به سختي مي تواند چيزي را تشخيص دهد، در مقابل دوربين مداربسته داهوا كه مجهز به استارلايت است با حساسيت به نور ستارگان مي تواند تصاوير را در نور كم و تاريكي شب به نمايش بگذارد.

دوربين مداربسته داهوا استارلايت با نور حداقلي تصاوير را ثبت مي كند، در حالي كه دوربين هاي ديد در شب ديگر در نور خيلي كم قادر به فيلم برداري آن نيستند. در واقع اين فناوري استارلايت دوربين مداربسته داهوا تركيبي از حسگر نور ستارگان و سركوب پيچيده اي از نويز هاي تصوير است كه منجر به خروجي با كيفيتي از شب مي شود.

حسگر نور ستارگان در دوربين مداربسته داهوا استارلايت مانند شبكيه چشم عمل مي كند؛ در اين نوع تصوير برداري ميزان نوري كه سنسور دريافت مي كند رابطه مستقيمي با كيفيت تصوير دوربين مداربسته داهوا دارد.

دوربين مداربسته داهوا استارلايت در مقايسه با چشم انسان سنسور هايي با اندازه بزرگتر، ديافراگم بازتر و سرعت شاتر پايين تري دارند كه باعث مي شود كه دوربين مداربسته داهوا نور كافي براي تشخيص چهره و شماره پلاك هاي اتومبيل جمع آوري كند.

اين روشي است كه دوربين مداربسته داهوا با استفاده از آن تصاويري كه چشم انسان قادر به ديدن آن نبود را قابل رويت كند.

دوربين مداربسته داهوا استارلايت با لنز هاي بزرگتر مي توانند نور بيشتري را جمع آوري كنند و كيفيت تصوير بهتري را ارائه دهند.

سنسور ها در دوربين مداربسته داهوا معمولا 1/1.8 اينچي يا بزرگتر هستند، دوربين مداربسته با سنسور هاي بزرگتر كيفيت تصوير را با گرفتن مقدار نور بيشتر افزايش مي دهد.

دوربين مداربسته داهوا استارلايت با سنوسر هاي مختلفي توليد شده است تا خروجي مناسبي از تصوير شب حاصل شود بديهي است اين نوع دوربين هاي مداربسته با توليد تصاويري واضح  قيمت بالايي خواهد داشت.

 در ادامه فناوري مادون قرمز را توضيح خواهيم داد كه قيمت مناسب تري نسبت دوربين داهوا استارلايت دارد.

 

 

 

ديد در شب با استفاده از مادون قرمز  يا IR

دوربين مداربسته شيائومي يكي از چندين برند دوربين مداربسته است كه از سنسور هاي مادون قرمز براي ديد در شب استفاده مي كند.

فناوري مادون قرمز يا همان IR در دوربين مداربسته شيائومي از نور مادون قرمز براي روشن كردن تصاوير در تاريكي استفاده مي كند. نور مادون قرمزي كه دوربين مداربسته شيائومي از آن استفاده مي كند در اطراف ما وجود دارد ولي اين نور قابل رويت نيست، فناوري IR طول موج مادون قرمز را دريافت مي كند و دوربين مداربسته شيائومي را قادر مي سازد كه تصاوير را در شب ضبط كند.

دوربين مداربسته شيائومي به طور خودكار در شب يا هر زمان ديگري كه نور كافي وجود ندارد سيستم را به حالت ديد در شب تغيير مي دهد و با فيلتر كردن اين نور در روز اثري از آن نخواهد بود.

قابل توجه است كه امواج مادون قرمز از برد كمي برخوردار هستند و بخش زيادي از آن امكان عبور از شيشه را ندارد بنابراين بايد دوربين مداربسته شيائومي داراي IR را در مسير وجود شيشه قرار ندهيد.

دوربين مداربسته شيائومي با IR تصاوير را به صورت سياه و سفيد ضبط مي كند؛ پرتو مادون قرمز در دوربين مداربسته شيائومي امكان شناسايي رنگ ها را از بين مي برد. اين مدل از دوربين مداربسته شيائومي به واسطه سادگي و كم هزينه بودن آن نسبت به دوربين هاي ديد در شب ديگر مورد توجه قرار گرفته است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۴۴:۲۱ ] [ cctvno ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی