cctvno
cctvno

كنترل ترافيك و ثبت جريمه خودرو توسط دوربين مداربسته

دوربين هاي مداربسته  تا به حال بسياري از رانندگان متخلف را در حال نقض قانون شكار كرده اند! بهتر است بدانيد با اضافه شدن هوش مصنوعي به سيستم هاي دوربين مداربسته و پيشرفته تر شدن آن بسياري از جرائم رانندگي را مي توان تشخيص داد. براي مثال رانندگان هنگام استفاده از گوشي موبايل يا نبستن كمربند حين رانندگي جريمه مي شوند. ثبت جرائم رانندگي توسط يك سيستم با چندين دوربين مداربسته انجام مي شود كه با استفاده از دوربين مداربسته هايي با سرعت شاتر بالا، فلش مادون قرمز و لنز هاي مخصوص از خودرو هاي عبوري صورت مي گيرد.

 اما تشخيص جريمه خودرو به عهده چه كسي است؟ جالب است بدانيد نرم افزارهاي هوش مصنوعي با پردازش اوليه تصوير به شناسايي تخلف ها مي پردازند . دوربين مداربسته با استفاده از الگوريتم هاي ديپ لرنينگ آموزش ديده است تا وظايف يك پليس راهبر را به خوبي انجام دهد. دوربين مداربسته با توجه به شواهد در تصوير، تخلف را شناسايي مي كند و بسته به شدت و نوع تخلف نامه هشدار را براي رانندگان ارسال خواهد كرد.

نصب دوربين مداربسته به پليس و دولت كمك كرده است تا نظم را در جاده ها برقرار كند؛ همچنين با تشخيص طيف وسيعي از جرائم رانندگي از بسياري از خطرات جلوگيري مي شود.

دوربين مداربسته علاوه بر ثبت جرائم رانندگي با ثبت الگو هاي ترافيكي داخل شهري توانسته داده هاي ارزشمندي را در اختيار پليس قرار دهد. در ادامه همراه باشيد تا مروري كنيم كه دوربين مداربسته چگونه در موقعيت هاي مختلف به كنترل ترافيك شهر و جاده ها كمك مي كند؟

 

مزاياي نصب دوربين مداربسته براي كنترل ترافيك

سال هاي اخير دوربين مداربسته ها در سيستم ترافيك نقش مهمي  داشتند؛ شايد فكر كنيد اين نقش محدود به جريمه ها مي شود، اما فقط اين مورد نيست! استفاده از دوربين هاي مداربسته مزاياي متعددي را در اختيار پليس و دولت قرار داده است تا برنامه اي براي مديريت ترافيك جاده هاي شهري و غير شهري در نظر بگيرند. در ادامه به چند مورد از مزاياي دوربين مداربسته اشاره مي كنيم:

 

  • جريان ترافيك بهبود يافته

قرار دادن دوربين هاي مداربسته در نقاط ازدحام شهري يا شريان هاي اصلي اطلاعات ارزشمندي را در رابطه با علل و شدت جريان ترافيك ارائه مي دهد. از طريق تجزيه و تحليل تراكم ترافيك توسط دوربين مداربسته مي توان اعلان هاي مهمي را دريافت كرده و حداكثر پوشش و پاسخ  را در نظر گرفت. با استفاده از اطلاعات به دست آمده توسط دوربين مداربسته مي توان جزئيات مهمي را مانند زمان هاي اوج ترافيك و نقاط حادثه خيز استخراج كرد تا در جهت بهبود روند ترافيك اقدامات لازم انجام شود.

 

  • پيشگيري از جرائم ترافيكي

دوربين مداربسته علاوه بر بهبود روند ترافيك داده هاي مبني بر احتمال وقوع جرائم را جمع آوري مي كند تا با شناسايي اين نقاط راه حلي مناسب براي اين تخلفات رانندگي در نظر گرفت.

 

  • جاده هاي ايمن تر

وجود دوربين مداربسته ها و قابل مشاهده بودن مسير هاي شهري و تقاطع هاي مهم مي تواند به ايجاد عادات رانندگي ايمن كمك كند. با نظارت مداوم رانندگان تخلفات به مرور كاهش يافته و رانندگان به رانندگي امن تر تشويق مي شوند.

 

انواع دوربين مداربسته براي ثبت جريمه و كنترل ترافيك

انواع دوربين مداربسته ها براي كنترل ترافيك به دوربين هاي ثبت جريمه، جمع آوري داده و دوربين هاي پلاك خوان تقسيم بندي مي شوند؛ با توجه به  نياز گسترده به اين سه مدل دوربين مداربسته در بسياري از نقاط از آن ها استفاده شده است. براي ثبت جرائم رانندگي سه مدل دوربين مداربسته استقراري، دستي و خودروي وجود دارد؛ براي مثال دوربين مداربسته استقراري دوربين هاي سرعت سنج و دوربين هاي ورود غير مجاز هستند كه در محدود هاي مختلف نصب مي شوند. دوربين مداربسته هاي پلاك خوان از ساده ترين و كاربردي ترين دوربين مداربسته هاي مورد استفاده در اين سيستم مي باشند كه اطلاعات خودرو ها را در اختيار كار مي گذارد.

 

طراحي سيستم هاي مديريت ترافيك توسط كمپاني هاي دوربين مداربسته

 

در بيشتر كشور ها دوربين مداربسته هاي كنترل ترافيك با توجه به سياست هاي نظارتي ساخته مي شوند؛ براي مثال برند دوربين مداربسته داهوا يك سيستم مديريتي كارآمد براي رياض پايتخت عربستان طراحي كرده كه دوربين ها با توجه به نيازهاي محيطي اين شهر ساخته شده است.

يكي از دوربين مداربسته هاي كه به صورت كه انبوه توسط كمپاني داهوا توليد شده است دوربين پلاك خوان است. اين دوربين در سيستم كنترل ترافيك به كار مي رود كه براي ثبت تصاوير واضح از از پلاك خودرو طراحي شده است. اين دوربين داهوا از فناوري تشخيص كاراكتر براي خواندن و شناسايي كلمات روي پلاك خودرو  استفاده كرده است تا در زمان عبور خودرو تصاوير مناسبي را بتوان تهيه كرد. اين دوربين داهوا در سيستم ترافيك شهري براي رديابي وسايل نقليه و استخراج اطلاعات صاحب خودرو استفاده مي شود. تفاوت اصلي  دوربين هاي پلاك خوان با دوربين معمولي آن است كه براي تصوير برداري از لنزهاي تخصصي استفاده شده كه پس از ثبت پلاك آن را تجزيه و تحليل و اطلاعات را استخراج مي كند. اين دوربين مداربسته داهوا براي ضبط پلاك ها و در ورودي عوارضي ها نصب مي شود.

اين دوربين ها مورد استفاده كاربران عادي نيز قرار مي گيرند و براي نظارت بيشتر بر ورودي و خروجي پاركينگ ها نصب مي شوند. بسياري از پروژ هاي ساختماني و شهرك ها با خريد دوربين مدار بسته داهوا ورود و خروج خودروها را كنترل مي كنند. لازم به ذكر است خريد عمده دوربين مدار بسته در مدل هاي پلاك خوان و دوربين مداربسته هاي تحت شبكه و آنالوگ در سايت دوربين مال امكان پذير شده است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۴۶:۲۸ ] [ cctvno ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی